Wexer har verkligen haft en fantastisk start! Vi drog igång verksamheten den 1 september (sammanslagning av AppCentric och Lexen IT-konsult) och det har varit fullt ös sedan dess. Nu är det också klart att vi ska ta över ServiceManager som Ventilteknik i Motala använder för bl.a. kartläggning av och åtgärdsplaner för ventiler. Systemet är utvecklat av Melent AB som nu har lämnat över fortsatt drift och utveckling av systemet till Wexer.
ServiceManager ger Ventilteknik t.ex. information om när det är dags att serva en ventil, vilka åtgärder som kommer att behövas i framtiden, och möjligheten att lagra mätresultat och skriva ut rapporter, m.m. ServiceManager ger också serviceteknikerna ute på fältet möjligheten att enkelt dokumentera, fotografera och tidsredovisa sitt arbete. Systemet, som givetvis är integrerat med Ventiltekniks affärssystem, generar automatiskt all dokumentation, tidrapporter, osv. som behövs kring ett utfört arbete och skickar det till kundens kontaktpersoner. Systemet ger kunden ett riktigt uppskattat mervärde och är en av framgångsfaktorerna för Ventilteknik.
Vi tackar ödmjukast Kjell-Åke på Melent AB för hans förtroende för Wexer och att vi får ta över ett fint och välbyggt system. Och vi vet redan nu att Kjell-Åke kommer att ha svårt att slita sig från detaljerna i ett system som verkligen är byggt med hjärta.
När vi har satt oss in i alla delar av systemet ska vi starta med att göra det enkelt för personalen att fylla i riskanalyser. Riktigt kul med nya kunder och nya samarbeten!